Om hier verder uitleg over te geven is het van belang om te weten wat employer branding betekent:
“Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen en behouden als werkgever in de mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers.”
Het gaat er dus om hoe je als bedrijf wordt gezien en ervaren. Een goede employer branding zorgt er voor dat je talenten aan je bedrijf verbindt én behoudt. Door de krappe arbeidsmarkt is er een grote vraag naar personeel. Om de doelstellingen te behalen en groei te realiseren wil je dus nieuw talent aan je bedrijf binden. Goede employer branding is belangrijk voor iedere organisatie.
Employer branding is dus veel meer een gevoel of zelfs emotie. In de veranderende digitale wereld waar wij in leven gaat het steeds meer over getallen en big data terwijl menselijke emoties betekenis geven aan je bedrijf. En mensen communiceren altijd! Bewust/onbewust, verbaal/non-verbaal. Velen kennen de staffel waarschijnlijk wel, maar liefst 70% van de communicatie gebeurt non-verbaal.
Bij de eerste indruk hebben mensen zich al een beeld gevormd van de persoon tegenover hen. Als bedrijf heb je je missie, visie en strategie waarmee je mensen overhaalt voor je te werken en hoe je jouw klanten wil bedienen. Je personeel is dus je belangrijkste visitekaartje richting je klanten, leveranciers en ook naar je eigen personeel toe! Als je laat zien dat hierover nagedacht is en je medewerkers lopen er piekfijn bij dan zorgt dit ervoor dat klanten je professioneler vinden en zo heb je al invloed op de 1e indruk die jouw organisatie wil achterlaten. Dit telt niet alleen voor je accountmanager of front-office medewerker, maar ook voor de tuinman die de heg snoeit of de timmerman die het hekwerk repareert. Een net geklede medewerker straalt professionaliteit uit. De buurman van je klant zal sneller nieuwsgierig zijn als de werkkleding er goed uitziet.
Huisstijl
Als ondernemer heb je gekozen voor een bepaalde huisstijl, een stijl die past bij de dienst of het product dat je levert. Een stijl die je doorvoert in je gehele bedrijfsvoering: website, visitekaartjes, briefpapier en social media. Bedrijfskleding is tegenwoordig te verkrijgen in allerlei kleurcombinaties, maar past soms net niet bij jouw huisstijl, daar waar jij zo trots op bent. THRLL heeft ervaring met het ontwikkelen van unieke bedrijfskleding dat precies past bij jouw huisstijl, wensen en functionaliteiten. Neem gerust contact met ons op om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen.