Waarom bedrukte werkkleding?
Het belang van goede werkkleding wordt vaak onderschat. Werkkleding met logo kan echter een zeer belangrijk onderdeel zijn in de organisatie. Het dragen van bedrukte werkkleding biedt ontzettend veel onderschatte voordelen, waar veel mensen nog niet direct bekend mee zijn. Maar wat zijn de redenen om voor bedrukte bedrijfskleding te kiezen?
Werkkleding zorgt voor meer veiligheid
De belangrijkste reden om over te gaan op werkkleding met logo is de veiligheid. Met werkkleding zorgt men ervoor dat het personeel beschermd is tegen externe factoren. In sommige beroepen is het gebruik van werkkleding belangrijker dan in andere beroepen, maar zelfs in bijvoorbeeld retail is het belangrijk dat er werkkleding gedragen wordt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan logistieke werkzaamheden waarbij bescherming essentieel is. Wanneer men er voor kiest om beschermende werkkleding te dragen, is het voor de herkenbaarheid van klanten goed om deze te voorzien van een logo.
Bedrukte werkkleding zorgt voor uniformiteit
Met bedrukte werkkleding zorgt een organisatie ervoor dat er eenheid is binnen het team. Iedereen weet immers wie er onderdeel is van het team, en dit zorgt voor een positief gevoel bij de werknemers. Daarnaast zorgt bedrukte werkkleding te gebruiken voorkomt men daarnaast onduidelijkheid binnen de organisatie over de dresscode. Werknemers weten wat er gedragen dient te worden en dit stimuleert het groepsgevoel.
Werkkleding met logo zorgt voor herkenbaarheid bij klanten
Werkkleding met logo zorgt ervoor dat klanten weten bij wie ze moeten zijn voor vragen. Indien klanten met een vraag zitten willen ze zo snel mogelijk weten wie de persoon is die ze moeten aanspreken. Door de bedrukte werkkleding voorkomt men onduidelijkheid bij de klant. Niet alleen biedt dit voordelen voor bedrijven in de retail, maar ook in andere beroepsgroepen is de herkenbaarheid voor klanten belangrijk. Bovendien zorgt deze herkenbaarheid voor marketingtechnische herkenbaarheid. Klanten worden met de werkkleding met logo herinnerd aan het bestaan van het merk, wat op lange termijn voor veel voordelen kan zorgen.
Bedrijfskleding bedrukken zorgt voor een goede eerste indruk
Er is maar één moment om een eerste indruk achter te laten, en dus is bedrukte bedrijfskleding zeer belangrijk. De perceptie van klanten over de organisatie worden mede bepaald door de eerste indruk, en dus is het zaak om zo goed mogelijk voor de dag te komen. Door het investeren in kwalitatieve en consistente bedrukte bedrijfskleding kunnen de percepties over de organisatie worden verhoogd. Indien er gekozen wordt voor hoogwaardig bedrukte bedrijfskleding zal de klant in de meeste gevallen geen twijfels hebben over de professionaliteit van de organisatie. De uitstraling van passende en professionele werkkleding is immers groot en belangrijk.
Bedrijfskleding met logo verhoogd de teamspirit
Naast de externe voordelen die bedrijfskleding met logo heeft, verhoogd het ook de team spirit. Mensen vinden het prettig om deel uit te maken van een groep, en als men dezelfde bedrijfskleding draagt wordt dit gevoel versterkt. Net als bij (team)sporten hebben medewerkers in bedrijfskleding het idee dat ze bij de organisatie horen. Dit heeft als gevolg dat men trots op de organisatie is, wat weer zorgt voor meer succes en een verhoogde personeelstevredenheid. Het gevolg van een verhoogde personeelstevredenheid is een belangrijk streven op zich, omdat het weer zorgt voor meer personeelsloyaliteit.
Bedrukte werkkleding zorgt voor betere prestaties
Bedrukte werkkleding zorgt ook voor betere prestaties van het personeel. Doordat men zich niet hoeft druk te maken over de juiste kleding, kan er meer tijd en aandacht besteed worden aan de organisatie. Onderzoek heeft aangetoond dat de besluitvorming prestaties verbeteren indien men werkkleding heeft. De energie die doorgaans gestoken wordt in het uitzoeken van de juiste kleding, kan besteed worden aan het nemen van belangrijkere beslissingen. Een goed voorbeeld hiervan is Steve Jobs, die in het verleden niets anders droeg dan een zwarte coltrui en een jeans. Hij stelde dat hij iedere dag hetzelfde droeg, zodat hij zijn tijd en energie kon steken in het nemen van belangrijkere beslissingen dan zijn kleding.
Werkkleding met logo is een effectieve marketing tool
Onderzoek heeft aangetoond dat werkkleding met logo een zeer effectieve marketing tool is. Sterker nog, het is een betere marketing tool dan internet, tv en radio. Medewerkers zijn letterlijk het uithangbord van de organisatie indien ze de werkkleding dragen. Het dragen van werkkleding met logo zorgt ervoor dat potentiële klanten in diverse fasen van het aankoopproces worden gestimuleerd om aan uw merk te denken. Bedrukte werkkleding zorgt ervoor dat de associaties met uw merk sterker worden.
Bedrukte werkkleding is geschikt voor alle soorten bedrijven
Het maakt niet uit hoe groot een organisatie is, bedrukte werkkleding is te allen tijden een goede investering. Het is niet alleen dat grote bedrijven baat hebben bij bedrukte werkkleding. De waarheid is dat het gebruikt kan worden bij alle soorten bedrijven (groot en klein). Ieder moment dat de werknemers in contact komen met klanten zijn ze het uithangbord van de organisatie. De professionaliteit die bedrukte werkkleding met zich meebrengt is dan erg belangrijk.
Bedrijfskleding bedrukken is één van de goedkoopste promotiemiddelen
Bedrijfskleding is één van de goedkoopste promotiemiddelen die er is. Geen kosten voor advertentiecampagnes of andere marketingcommunicatie uitingen, maar een krachtige investering in een van de goedkoopste promotiemiddelen die zorgt voor herkenbaarheid. Hoewel het meten van de effectiviteit van bedrijfskleding lastig is, hebben meerdere onderzoeken aangetoond dat bedrijfskleding bedrukken een zeer effectieve manier is om herkenbaarheid te creëeren.